February 3, 2015

PERCUTIAN KE PULAU LANGKAWI 1 - 3 FEBRUARI 2015

Sekian lama tidak bercuti akhirnya kami decide untuk membawa anak-anak bercuti ke Pulau Lagenda, Pulau Langkawi. Dari Putrajaya kami mengambil ERL memandangkan kini KLIA2 telah dibuka. Senang xperlu mencari parking pabila di lapangan terbang nanti. Memandangkan flight jam 3.30 petang,1/2 so kami bertolak dari rumah tepat jam kul 12 tghari. Dengan menaiki ERL kami meneruskan perjalanan ke KLIA2...jeng..jeng...seronok betul anak-anak kami.

Kami tiba di KLIA2  jam 12.45 tghari.Lagi sejam setengah sebelum pendaftaran. So terpaksa melepak dulu di surau KLIA2. Tepat jam 2.15petang kami check in dan berjalan menuju ke gate K12. Perjalanan agak jauh lebih kurang 20 minit berjalan kaki. Tapi memandangkan seronok sangat so tidak terasa kepenatan.Gambar di bawah menunggu untuk masuk ke perut flight..

Tepat jam 4.30petang kami tiba di lapangan terbang Pulau Langkawi. Alhamdulillah tiada masalah, perjalanan pun lancar. Kami menyewa kereta KIA FORTE..hasil rundingan suami dan kawannya di sana. Alhamdulillah dapat harga RM200 untuk tempoh 3hari 2malam. Dengan kereta ini kami menuju ke hotel yang telah dibooking 3 bulan awal iaitu Resort Tok Senik. Pada mula sampai ke resort agak menyeramkan tapi selama berada di sini kami sangat berpuas hati dengan kemudahan yang disediakan. termasuk layanan yang mesra dari Warung Tok Mat dan juga fasiliti swimming pool yang sangat cantik..Jom Terjah!

Kaunter Pendaftaran Tok Senik. Kereta hiatm ni rare gila..

kami menginap di rumah Halim,Tok Senik Resort.

Malamnya kami ke Kompleks HIG, di sebelahnya tersergam indah Hotel HIG. Wah makin maju nampaknya HAJI ISMAIL GROUP ni. Jejak je ke dalam Kompleks HIG, barang pertama yang aku terkam ialah coklat. Mak oooiii mahal gila2, sangat berbeza dengan harga tahun2 lepas. So aku tidak berminat nak snap pictures huhu. Walau bagaimanapun di bawah ni aku listkan harga2 coklat terkini di Langkawi.Rasanya lepas ni dah xboleh dipanggil free duty area dah.
Daim - RM17.90/paket & RM50 utk 3paket
Whitetakkers - RM9.90 utk 3paket kecil & RM29 utk 3pek
Toblerone - RM3.90/pc & RM23 utk 6pc.
Kinderbueno - RM21 utk 1 box yang mengandungi 16pcs
Kinderbueno -RM8.50 utk 3pek.
Alfredo tin kecil - RM6.90/tin & RM20/3 tin
Beryls bulat - RM16.90/botol tp aku beli brand Barneys RM10.90/botol.
yang lain aku xbeli tp harga memang naik dalam RM3 - RM4 bagi setiap jenis. Pinggan mangkuk corelle pun jika sebelum ni aku beli RM300 lbh skrg dah RM400 lbh. Trolley bag 360' dulu RM85 skrg dah RM115. Bulan April 2015 nanti harga makin naik agaknya selepas pelancaran GST.

Esok pagi kami menuju ke SKy Cab @ Cabel car. Memang tempat wajib kami singgah kalau datang ke sini. Sampai di Cabel car jam 11pagi. Ramai yang dah beratur membeli tiket. Kami dapat tiket L iaitu time masuk jam 11.45pagi, so tidakla lama menunggu.Jom tengok kami hihi..

Actually aku sebenarnya tengah pregnant 30 weeks anak ke-4 tapi malas nak cerita. Memang susah nak melepasi AA dengan kandungan ini.Ada lah sedikit halangan di mana surat doktor melebihi 7 hari dari tarikh penerbangan. So aku tidak dibenarkan menaiki pesawat. Tetapi disebabkan rezeki aku,doktor terlupa menulis tarikh pada surat pengesahan pregnant so aku kelentong je tarikhnya iaitu 7 hari sebelum huhu.Kalau tidak saja-saja "burn" tiket flight aku. Padan Muka Aku!!

Petangnya kami ke Galeria Perdana dan Pantai Cenang. Sangat cantik pantai ni. Rasanya di Malaysia ni, Pulau Langkawi antara pantai yang masih terjaga.Cantik pemandangan sewaktu Sunset. Anak-anak seronok, ibu ayah pun seronok.

Esoknya, 3/2 kami bersantai di swimming pool Tok Senik. Memandangkan flight kami kul7 ptg so aku dengan muka tak malu request dgn resort utk extend sehingga jam 3petang utk check out. Alhamdulillah semuanya ok & FOC hokayy..Memang Tok Senik Resort senang dibawa berbincang. I Love U, Tok Senik hihi. Pukul 3.30 petang kami check out dan menuju ke Idaman Suri kerana mak kirim 5 dozen sudu..kua kua kuaaa..Sudu sini bolehla murah juga dalam RM1/sebatang. Then pukul 5ptg kami menuju ke tepi airport singgah di warung laksa, rojak & cendol paling sedap..
Rojak ni berharga RM17 OK!!

Ok sekarang pukul 6.30petang & time for boarding.. Kami dah nak balik Kuala Lumpur. Percutian kali ini sangat seronok dengan anak-anak tersayang & suami tercinta. Bye!...bye...Pulau Langkawi.